پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

مدارك زبان مورد تاييد اداره مهاجرت استراليا

شركت تبليغاتي اسكار (بازرگاني وتوليد هداياي تبليغاتي)

مدارك زبان مورد تاييد اداره مهاجرت استراليا

۱۲ بازديد

مدارك زبان

 

 

بسياري از افرادي كه قصد مهاجرت به كشوري ديگر را دارند؛ استراليا را به عنوان مقصد نهايي خود انتخاب مي‌كنند. اقامت استراليا داراي مزاياي بسياري است؛ كه ايجادكننده انگيزه براي بسياري از افراد جهت انتخاب اين كشور است. يكي از مهم‌ترين اين ويژگي‌ها استفاده از زبان انگليسي در اين كشور است. اگرچه لهجه انگليسي استراليايي، لحجه‌اي خاص است كه فهم آن نيازمند كمي زمان خواهد بود؛ اما به هر روي، حداقل براي ما ايرانيان زبان انگليسي زباني ساده‌تر براي يادگيري است. براي اقامت كاري در استراليا شما بايد بتوانيد حد نصاب مشخصي از مجموعه امتيازات را به دست آوريد. يكي از امتيازات مهم نيز مدارك زبان انگليسي شما است.

به طور كلي اداره مهاجرت استراليا نمره آزمون آيلتس را به عنوان مدرك زبان انگليسي، معتبر مي‌داند. همين‌طور آزمون تافل و PTE را نيز به عنوان ديگر مداركي كه نمره آن را با نمرات آزمون آيلتس معادل‌سازي مي‌كند، معتبر مي‌داند. در ادامه اين نوشته مي‌خواهيم به اختصار شما را با ويژگي‌هاي هريك از اين آزمون‌ها آشنا كنيم.

آزمون زبان انگليسي آيلتس

اين آزمون يكي از معتبرترين و قديمي‌ترين آزمون‌هاي زبان انگليسي در سراسر جهان است. آيلتس را علاوه بر اداره مهاجرت استراليا، اداره مهاجرت كانادا جهت گرفتن اقامت كانادا و بسياري از دانشگاه‌هاي اين دو كشور و ساير كشورها نيز قبول دارند. در نتيجه مي‌توان آن را معتبرترين آزمون زبان انگليس جهان نيز دانست.

به طور كلي آزمون آيلتس در 4 بخش، چهار مهارت اصلي زبان انگليسي يعني خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت كردن را بررسي كرده و به هر كدام نمراتي جداگانه از 0 تا 9 مي‌دهد.

اداره مهاجرت استراليا براي كساني كه قصد اقدام براي مهاجرت از طريق ويزاي كار به اين كشور را دارند؛ حداقل نمره 6 را در نظر گرفته است. اين به آن معنا است كه شما براي شروع فرآيند اقدام به مهاجرت كاري به استراليا، نيازمند حداقل نمره 6 در هريك از مهارت‌هاي چهارگانه آزمون آيلتس هستيد. توجه كنيد كه حتي اگر سه مهارت را 9 شويد و يك مهارت را 5 شويد؛ باز هم قادر به ارسال درخواست نخواهيد بود.

در نهايت اگر در هر چهار مهارت حداقل نمره 7 را به دست آوريد؛ 10 امتياز خواهيد گرفت. و اگر حداقل نمره شما 8 شود؛ 20 امتياز به دست خواهيد آورد.

مدارك زبان

آزمون زبان انگليسي تافل

اين آزمون نيز يكي ديگر از آزمون‌هاي معتبر جهاني در زمينه سنجش توانايي زبان انگليسي است. تافل به دو صورت كاغذي و كامپيوتري انجام مي‌شود. آزمون كامپيوتري تافل نيز در چهار مهارت اصلي خواندن، نوشتن، گفتن و شنيدن برگزار مي‌شود.

در اين آزمون به هر مهارت نمره‌اي بين 0 تا 30 داده مي‌شود. در نهايت جمع اين نمرات نمره كامل شما را نشان خواهد داد.

اداره مهاجرت استراليا مدارك زبان شما را با هم معادل‌سازي مي‌كند. در اين شرايط نمرات 24 در مهارت شنيداري، 24 در مهارت خواندن،  27 در مهارت نوشتن و 23 در مهارت صحبت كردن، معادل با آيلتس 7 است. همچنين نمرات 28، 29، 30 و 26 در اين چهار مهارت، برابر با نمره 8 در آزمون آيلتس خواهد بود.

اين ويژگي‌ها باعث شده دريافت 20 امتياز از طريق آزمون تافل بسيار مشكل باشد.

مدارك زبان

آزمون زبان انگليسي PTE آكادميك

آزمون PTE توسط موسسه لانگمن برگزار مي‌شود. اين آزمون به نسبت دو آزمون توضيح داده شده كم سابقه‌تر است. اما به عقيده بسياري نقاط ضعف هر دو آزمون را پوشش داده و داراي معيارهاي دقيق‌تري براي سنجش توانايي زبان آموز است. در عمل نيز تجربه شركت‌كنندگان در هر دو آزمون نشان مي‌دهد كه در آزمون PTE زبان‌آموزان مي‌توانند امتيازات معادل بهتري كسب كنند.

اين آزمون در سه مدل جنرال، آكادميك و دانش‌آموزان جوان برگزار مي‌شود. اما تنها نسخه آكادميك آزمون PTE مورد پذيرش و قابل معادل‌سازي با آزمون آيلتس در اداره مهاجرت استراليا است.

اين آزمون نيز مانند دو آزمون قبلي 4 مهارت اصلي شما را مي‌سنجد؛ و نمره‌اي بين 10 تا 90 را براي هر مهارت در نظر مي‌گيرد. به دست آوردن نمره 65 در هر مهارت معادل با نمره 7 در آزمون آيلتس است. همچنين براي بدست آوردن نمره معادل آيلتس 8، بايد در هر چهار مهارت نمره 79 را كسب كنيد.

آزمون‌هاي ديگر

اداره مهاجرت استراليا به‌جز اين سه آزمون، آزمون‌هاي CAE و OET را نيز مي‌پذيرد. اما به دليل ناشناخته بودن اين مدارك در ايران، از بررسي آنها خودداري مي‌كنيم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.