پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

نكاتي درباره اجاره خانه در كانادا

شركت تبليغاتي اسكار (بازرگاني وتوليد هداياي تبليغاتي)

نكاتي درباره اجاره خانه در كانادا

۱۳ بازديد

اجاره خانه در كانادا

 

 

معمولا اولين دغدغه مهاجران به كشور ديگر، تامين مسكن است. اين دغدغه براي مهاجران به كشور كانادا نيز وجود دارد. براي اقامت كانادا و تامين مسكن، مانند همه جاي جهان دو راه اصلي اجاره يا خريد خانه پيش روي شماست. آشنايي با بازار مسكن كانادا به شما كمك مي‌كند با شناخت بيشتري به دنبال گزينه مناسب خود باشيد. در اين مقاله مي‌خواهيم نكاتي را درباره اجاره خانه در كانادا با شما در ميان بگذاريم.

شرايط اجاره خانه در كانادا

به طور معمول مهاجران بنابر شناخت ناكافي از مقصد مورد نظر، ترجيح مي‌دهند از كم‌ريسك‌ترين روش‌ها براي اقامت اوليه خود استفاده كنند. طبيعي است كه در مقايسه اجاره با خريد، اجاره خانه از ريسك و پيچيدگي كمتري برخوردار است. به همين دليل غالبا اقامت و تحصيل در كانادا با اجاره خانه آغاز مي‌شود.

اجاره كردن خانه در شهرهاي كانادا روال مشخصي دارد. همين روال مشخص نيز كار اجاره ملك را از نظر حقوقي ساده مي‌كند. تعداد آژانس‌هاي املاك در اين كشور به نسبت ايران بسيار كمتر است. اما هركدام به صورت حرفه‌اي و جامع به اين مسئله مي‌پردازند. به همين دليل هم معمولا آژانس‌هاي اجاره املاك داراي تعداد زيادي كارمند يا مشاور املاك هستند.

نكته جالب ديگر اين است كه همه آژانس‌هاي املاك به يك شبكه كامپيوتري ثابت دسترسي دارند كه اطلاعات همه املاك در آن موجود است. به اين معنا كه نياز نيست براي چك كردن موارد مختلف به چندين آژانس مراجعه كنيد.

براي اجاره خانه بايد به اين آژانس‌ها سر بزنيد. آنها با توجه به ويژگي‌هاي مدنظر شما مواردي را معرفي خواهند كرد. در صورت علاقمندي به مورد مدنظر، مشاور شما با صاحب‌خانه تماس گرفته و مقدمات بازديد و عقد قرارداد را فراهم مي‌كند.

اجاره خانه در كانادا

در كانادا در همه فصول مي‌توانيد به دنبال اجاره خانه باشيد؛ اما به طور معمول از ماه آوريل تا جون، بهترين زمان براي اجاره خانه است. چراكه تعداد زيادي ملك در اين فصل خالي و آماده واگذاري است.

اما نكته اساسي كه بايد به آن توجه كنيد؛ مسئله تاييد اعتبار است. در كانادا سيستمي وجود دارد كه توسط مشاور املاك كارنامه شما در اجاره‌هاي قبلي و ميزان درامد بررسي مي‌شود؛ و در صورت نبود مشكل در زمينه پرداخت‌ها و… قرارداد ثبت مي‌شود. اين فرآيند كار را براي اجاره اولي‌ها مشكل مي‌كند. از آنجا كه شما سابقه مثبت قبلي نداريد كمي در اين زمينه مشكل خواهيد داشت.

راه‌كار معمول براي حل اين محدوديت بر اساس يافتن كسي است كه شما را تضمين كند. اين فرد مي‌تواند كارمندي باشد كه داراي درآمد كافي بوده و زير برگه اجاره خانه شما را به عنوان تضمين امضا مي‌كند.

اگر اين راه هم ممكن نبود؛ تنها راه باقي مانده پيش‌پرداخت چند ماهه اجاره خانه است؛ كه البته كمي هزينه‌هاي شما را افزايش مي‌دهد.

يافتن خانه بدون كمك آژانس‌هاي املاك

البته در نهايت يك آژانس رسمي املاك بايد واسطه شما و صاحب‌خانه باشد؛ اما راه‌هاي متنوعي براي يافتن موردهاي موجود براي اجاره وجود دارد. در اولين قدم پيشنهاد مي‌كنيم به آگهي‌نامه‌هاي چاپي و سايت‌هاي اجاره خانه سر بزنيد. يكي از مزاياي سايت‌ها قابليت ديدن تصاوير خانه و مقايسه آنها پيش از بازديد حضوري است. در ادامه بعضي از سايت‌هاي معتبر در اين زمينه معرفي شده است:

  1. https://www.kijiji.ca
  2. https://www.rentboard.ca
  3. https://www.rentfaster.ca

البته احتمالا بتوانيد نمونه‌هاي خوبي را در تابلوهاي اعلانات كسب و كارهاي محلي، مثل سوپرماركت‌ها، لباسشويي‌ها و… نيز بيابيد.

همچنين اگر دانشجو هستيد به شدت توصيه مي‌كنيم؛ موضوع را با بخش خدمات دانشجويي دانشگاه خود مطرح كنيد. در خيلي از مواقع آنها پيشنهادهاي خوبي دارند و مي‌توانند در اين زمينه به شما كمك كنند.

در نهايت به‌طور خلاصه درباره قيمت اجاره خانه در كانادا، به دليل وسعت بالاي اين سرزمين نمي‌توان قيمت ثابتي در نظر گرفت. معمولا اين قيمت در شهرهاي بزرگ مثل تورنتو گران‌تر و در حاشيه شهرها ارزان‌تر است. براي اينكه تصوري درست از ميزان اجاره داشته باشيد بد نيست بدانيد در سال 2018 قيمت اجاره يك آپارتمان يك خوابه در مركز شهر تورنتو 1800 دلار، نمونه سه خوابه آن 3200 دلار و همين موارد در حاشيه شهر تورنتو به ترتيب 1400 و 2300 دلار در ماه است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.