تجارت هاي كوچك و بزرگ از اهميت هداياي تبليغاتي براي دستيابي هر چه بيشتر به مشتريان مورد نظر خود در بازار رقابتي تبليغات آگاه هستند. هداياي تبليغاتي باعث جلب توجه افراد از طريق لوگو و پيام تبليغاتي ثبت شده بر روي هديه تبليغاتي مي شوند. اين موضوع هدف اصلي خريد و عرضه هداياي تبليغاتي بين مردم و مشتريان مورد هدف مي باشد. به منظور دستيابي به نتايج بهتر، بازاريابان از هداياي تبليغاتي استفاده مي كنند كه براي يك مدت طولاني مشتريان و كاربران خود را در ارتباط مستقيم و تنگاتنگ با برند خود نگه دارند. اين بدان معناست كه توزيع هداياي تبليغاتي براي مدتي طولاني، مشتريان را در ارتباط با برند شما حفظ مي كنند.
به اين منظور بازاريابان تجارت ها از كالاهايي استفاده مي كنند كه مشتريان نياز روزانه به آنها داشته باشند كه مي تواند خودكار، تقويم، صفحه زير موس كامپيوتر، چتر، بطري آب باشد. اما بازاريابان با تجربه به دنبال ايده ها و استراتژي هاي خلاقانه بوده و كالاهايي را انتخاب مي كنند كه در كنار پركاربرد بودن، منحصر به فرد و با كيفيت نيز باشند كه اين كار به منظور تاثيرگذاري بيشتر و گسترده تر مي باشد.
اهميت هداياي تبليغاتي براي ارتقاي تجارت از همين انتخاب محصول مناسب آغاز مي شود. بر اساس مطالعات انجام شده ، 94 درصد از افراد مكاني كه هداياي تبليغاتي را دريافت مي كنند به ياد مي سپارند. اين مطالعه همچنين نشان داده است 83 درصد از مشتريان علاقه مند به دريافت هديه تبليغاتي هستند كه پيامي تبليغاتي بر روي آنها نقش بسته است. 85 درصد از دريافت كنندگان اين محصولات با شركت هاي تبليغاتي كار مي كنند. به علاوه، 58 درصد از مشتريان شركت كننده در اين نظر سنجي اذعان كرده اند كه كالاهاي دريافتي را 1 تا 4 سال نگه مي دارند و حتي در مواردي مشاهده شده كه ساعت ديواري تبليغاتي را بيشتر از 4 سال هم نگه مي دارند. نكته مهم ديگر كه اين مطالعه نشان داده است اين است كه 89 درصد از مشتريان مي توانند نام شركت و تبليغ كننده را به مدت 24 ماه بعد از دريافت محصول به ياد داشته باشند. به علاوه، هداياي تبليغاتي ميزان شگفت انگيز 500 درصد مراجعه از سمت مشترياني كه از هداياي تبليغاتي راضي باشند را نيز با خود به همراه دارد. اين موارد حاكي از اهميت غير قابل انكار هداياي تبليغاتي براي بازاريابي و معرفي برند شما مي باشد.
5 دليل براي اينكه تجارت شما از مزاياي هداياي تبليغاتي بهره مند شود
1-بازاريابي موثر و ارزان
شركت هاي تازه كار كوچك زيادي با روياي تبليغات حيرت آور وسيع در مقياس بزرگ و توزيع گسترده آن در شبكه هاي ارتباط جمعي پا به ميدان مي گذارند. اما صاحبان تجارت هاي كوچك همچنان مي توانند با عرضه هديه تبليغاتي ارزان به اهداف خود دست يابند. بسياري از توليدكنندگان هداياي تبليغاتي قيمت هاي خود را براي توزيع گسترده پايين نگه مي دارند. اگرچه قيمت اين محصولات پايين مي باشد اما تاثير آنها بر روي دريافت كنندگان آنها بسيار زياد و موثر مي باشد. بر اساس تحقيقات ، ليوان هاي لوگودار تبليغاتي موثر مي باشند چرا كه 57 درصد از مردم مي توانند تبليغات ثبت شده بر روي آن را به ياد بسپارند. در نتيجه هديه تبليغاتي ارزش سرمايه گذاري شما را ارتقا مي دهد و شما مشتري مورد نظر خود را از اين روش ساده بدست بياوريد.
2-شناخت سريع برند
شناخته شدن برند شما باعث مي شود مشتريان به محض ديدن نام و لوگوي برند شما، محصولات و سرويس هاي عرضه شده توسط شما را به ياد بياورند. به عنوان مثال، مردم به سرعت با ديدن لوگوي زرد رنگ قوسي شكل مك دونالد، به ياد فست فود و سرويس هاي عرضه شده توسط آن مي افتند. محصولات وهداياي تبليغاتي شما باعث مي شود افراد تجارت شما را به راحتي شناخته و به ياد بياورند. طبق تحقيقات انجام شده ، 89 درصد از مشتريان قادر هستند تبليغات بر روي هداياي تبليغاتي را به مدت 2 سال به ياد داشته باشند.
اين هداياي تبليغاتي براي مدت زمان زيادي در خانه، شركت يا ماشين آنها مي ماند كه يادآور تجارت و شركت شما مي باشد. در حقيقت، مشتريان به طور ميانگين 6/6 ماه از هداياي تبليغاتي استفاده مي كنند. اين باعث مي شود كه اگر بار ديگر لوگوي شما را ببينند به سرعت هديه و تجارت شما را به ياد بياورند. اگر مشتريان كالاهايي با برند شما دريافت كنند، مدت زمان بيشتري شما را به ياد خواهند داشت. اين باعث مي شود كه مشتريان تجارت شما را هنگاميكه به خريد مي روند بهتر به ياد داشته باشند و اولويت را به شما بدهند.